اجتماعی

سهم اتوبوس‌های شهری در تولید ذرات معلق هوای تهران تنها ۵ درصد است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی مجله خبری ایرناج، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در خصوص وضعیت ضد عفونی کردن اتوبوس‌های شرکت واحد در مقایسه با گذشته گفت: با توجه به ورود ۵۴ دستگاه مه پاش سرد موسوم به فوگر، عملیات ضد عفونی کردن ناوگان هم در بخش خصوصی و اتوبوس‌های تک‌کابین و هم در خطوط بی آر تی و اتوبوس‌های دوکابین به مراتب بهتر از گذشته انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرکت تدابیری برای کاهش آلایندگی اتوبوس‌های تهران در فصل پاییز دارد و معمولاً آلودگی هوای تهران در این فصل و به دلیل پدیده وارونگی دما افزایش می‌یابد، گفت: سرعت بخشیدن به اعزام اتوبوس‌های تک‌کابین و دوکابین به مراکز معاینه فنی و انجام تعمیرات لازم و تعویض قطعات مستعمل و معیوب برای به حداقل رساندن میزان آلودگی ناوگان اتوبوسرانی و همچنین تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان از جمله تمهیداتی است که به این منظور در نظر گرفته شده است.

ترفع با اشاره اینکه معمولاً با ورود به فصل پاییز به دلیل افزایش تردد‌های درون‌شهری و وقوع پدیده اینورژن، آلودگی هوای تهران تشدید می‌شود، افزود: سهم اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید ذرات معلق هوای تهران ۵ درصد و در تولید آلاینده‌های گازی تنها نیم درصد است.

وی در مورد وضعیت لاستیک اتوبوس‌های شرکت واحد با توجه به آغاز فصل بارندگی گفت: لاستیک مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی به اندازه کافی خریداری شده و از این بابت آمادگی کامل داریم.

وی با اشاره به اینکه با وجود سهم پایین اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید آلاینده‌های هوای تهران به ویژه آلاینده‌های گازی، تمام تلاشمان را می‌کنیم که همین سهم اندک را نیز به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم، اظهار کرد: واقعیت این است که بیش از ۶۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده شده و باید از رده خارج شود، اما به دلیل محدودیت‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو هستیم، چاره‌ای جز استفاده حداکثری از ناوگان موجود نداریم.

از دست ندید!  سامانه جمع آوری پسماند خشک رو نمایی شد/ آغاز طرح کاپ در ۴ منطقه شهرداری تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه به دلیل فرسودگی ناوگان، بازسازی و بهسازی اتوبوس‌های فرسوده موجود را در دستور کار قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده هستند که بالطبع، آلودگی آن‌ها از اتوبوس‌هایی که هنوز به سن فرسودگی نرسیده‌اند، به مراتب بیشتر است.

بیشتر بخوانید

کاهش سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس‌ها در نقاط پر تراکم

ضد عفونی کامل ناوگان اتوبوسرانی پایتخت برای جابجایی دانش‌آموزان

منبع: yjc.ir

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا