تبلیغات متنی

راهنمای خرید هدایای تبلیغاتی دیجیتال

«پیشنهاد شما چیه؟». این جمله یکی از رایج‌ترین پیام‌هایی است که تیم فروش حس هفتم از مدیران و سازمان‌هایی که قصد خرید هدایای تبلیغاتی دیجیتال دارند، می‌شنوند.

از آن‌جایی که تهیه هدیه‌های کاربردی کار آسانی نیست و نیازمند صرف وقت و هزینه برای سازمان می باشد، نرخ سردرگمی و عدم اطمینان خریداران نیز بیشتر است. اما با مطالعه این راهنما، بخشی از مشکلات را رفع خواهید کرد.

در پایان مقاله، اگر همچنان سوالی در خصوص خرید این محصولات داشتید، حتما با کارشناسان فروش حس هفتم تماس بگیرید تا در اسرع وقت، پاسخگوی سوالات شما باشند.

چالش‌هایی که پیش روی شماست

خرید یک هدیه معمولی با تبلیغاتی تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. در حالت معمول، شما صرفا قصد نشان دادن توجه و بیان احساسات خود در مناسبتی خاص را دارید. ولی هدایای شرکتی، علاوه بر این‌ها، مانند سخنگوی شرکت‌تان عمل می‌کنند.

انتخاب گزینه‌ای که در کمال زیبایی و کارایی، به بهبود وجهۀ کسب و کارتان نیز کمک کند، کار چالش برانگیزی است.

  1. تاثیر هدیه روی برندینگ

اولین چالش در خرید هدیه دیجیتال سازمانی، تخمینِ تاثیرش روی برندینگ شماست. درست مثل یک بروشور، هدیه ای که نام شرکت شما را داشته باشد، دلیل مناسبی برای قضاوت شدن‌ برندتان است.

هدیه دیجیتالی را در نظر بگیرید که چند روز بعد از تحویل، از کار می‌افتد. آیا این مسئله تاثیرگذاری تبلیغات شما را کاهش نخواهد داد؟

  1. انتخاب محصول مناسب

گزینه‌های نسبتا زیادی مثل پاوربانک تبلیغاتی، فلش مموری، هدست‌ها، ساعت‌های هوشمند، هارد درایوها و ست‌های آماده وجود دارند که انتخاب را سخت می‌کنند.

برای تصمیم‌گیری نهایی، شما باید اطلاعات کافی درباره گیرنده یا قشر مخاطب داشته باشید.

یکی از فاکتورهای موثر در انتخاب هدایای سازمانی دیجیتال و تبلیغاتی، سن و سال است. ابزارهایی مثل ساعت هوشمند، هدست و هارد درایو گزینه‌های خوبی برای قشر جوان‌تر به حساب می‌آیند. در حالی که برای سنین بالاتر، محصولاتی مانند انواع پاوربانک ها، ست‌های دیجیتال تاثیر بهتری دارند.

بیش از هر چیز به نیازهای دریافت کننده‌ها فکر کنید و در صورت امکان، از خودشان نظر بخواهید.

  1. قیمت هدیه تبلیغاتی دیجیتال

باید در نظر داشته باشید که در میان هدیه‌های تبلیغاتی، مدل‌های دیجیتال قیمت نسبتا بالاتری داشته و خریدشان در تعداد بالا به بودجه معینی نیاز دارد. البته، این مسئله یک نکته مثبت در مارکتینگ به حساب می‌آید. هدیه گران قیمت می‌تواند باعث ایجاد وجهه‌ای حرفه‌ای‌تر شده و برند شما را به عنوان یک رقیب قدرتمند بشناساند.

راهنمای قدم به قدم انتخاب هدیه سازمانی دیجیتال

برای انتخاب بهترین کادوی سازمانی ابتدا باید قشر هدف را بشناسید و در ادامه با یک تامین کننده مناسب همکاری داشته باشید. اما برای راحت‌تر کردن این فرآیند، چهار گام مهم در خرید هدیه شرکتی دیجیتال را شرح داده‌ایم.

پیشنهاد حس هفتم : نظرسنجی

یکی از بهترین راه‌های شناخت قشر هدف، نظرسنجی و پرسمان است. اجازه دهید مخاطبان خودشان انتخاب کنند که چه چیزی را می‌پسندند.

با استفاده از ابزارهای رایگانی مثل «پرسلاین» یا «گوگل فرمز»، یک پرسشنامه ساده تهیه کنید و به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از دریافت کننده‌ها ایده بگیرید.

اگر قرار است این هدیه را به کارمندان خود بدهید، لینک پرسشنامه را با آن‌ها به اشتراک گذاشته و ازشان بخواهید کمک‌تان کنند. ولی اگر هدف‌تان مشتریان و کارفرماهای دیگرند، بهتر است طی یک ایمیل رسمی ازشان درخواست کنید پرسشنامه را تکمیل کنند.

روی لینک زیر کلیک کنید تا نمونه‌ای از این پرسشنامه‌ها که توسط تیم حس هفتم تولید شده را مشاهد کنید:

نمونه پرسشنامه حس هفتم برای شناخت قشر هدف

قدم اول: انتخاب تامین کننده مناسب

هر چقدر هم که در حوزه لوازم الکترونیکی و مارکتینگ سر رشته داشته باشید، سرنوشت کار در دستان تامین کنندۀ هدایا خواهد بود. یک شرکت غیر معتبر به راحتی وجهه کاری‌تان را تخریب کرده و هزینه‌هایتان را نیز بی‌ثمر خواهد گذاشت.

اما با توجه به نکات زیر، می‌توانید شرکت درست را انتخاب کنید:

  • با تامین کننده‌هایی که نمونه کار ارائه نمی‌دهند وارد قرارداد نشوید
  • به وجهه تبلیغاتی خود این تامین کننده دقت کنید. آیا حرفه‌ای به نظر می‌رسد یا صرفا با یک مجموعه سطح پایین طرف هستید؟
  • قیمت‌ها را مقایسه کنید. قطعا کیفیت ارائه شده می‌بایست ارتباط مستقیمی با قیمت‌گذاری داشته باشد
  • حتما درباره کیفیت و جنس محصولات سوال بپرسید. اگر تامین کننده درباره این موضوع اطلاعات کافی ارائه نمی‌دهد، وارد معامله نشوید
  • نوع گارانتی و تعهدات کالا و تامین کننده را حتما بررسی کنید و به تامین کننده ای که گارانتی مناسبی ارائه نمیدهد سفارش ندهید.

قدم دوم: تصمیم گیری درباره نوع تبلیغات

در این مرحله، باید به این سوالات پاسخ بدهید:

  • آیا متن خاصی برای چاپ روی محصولات در نظر دارید؟
  • آیا رعایت لوگوتایپ و هویت بصری برندتان در چاپ مهم است؟
  • چه فونت‌هایی را مد نظر دارید؟
  • آیا تبلیغات‌تان دارای CTA یا دعوت به عمل نیز خواهد بود؟ اگر این طور است، چه برنامه‌ای برای اجرایش دارید؟
  • آیا این هدیه صرفا قرار است یادآور نشان تجاری شما باشد یا اهداف دیگری هم دارد؟

شما برای خرید هدایای دیجیتال تبلیغاتی هزینه نسبتا زیادی پرداخت می‌کنید. پس باید به خوبی برای هدف‌تان برنامه‌ریزی کرده و مطمئن شوید که تامین کننده‌تان هم از عهده این اهداف برمی‌آید.

قدم نهایی: دریافت نمونه کالا و تست

قبل از ثبت سفارش‌ یا عقد قرارداد، حتما یک نمونه از محصول مورد نظر را درخواست کنید. البته ممکن است نیاز باشد برای داشتن طرح اختصاصی خود، هزینه یک یا چند نمونه را پرداخت کنید.

ولی اگر این کار را بعد از بررسی‌های دقیق شرکت مد نظرتان انجام دهید، ارزشش را خواهد داشت.

مقایسه خرید هدایای دیجیتال شرکتی با هدایای تزئینی

هدف: هدیه‌های سازمانی که جنبه تزیینی دارند، عموما کاربرد کمتری دارند و بعد از مدتی کنار گذاشته می‌شوند. اما گزینه‌های دیجیتال به دلیل کاربردشان، نام و نشان شما را به مدت طولانی‌تری تبلیغ می‌کنند.

قیمت: گاهی اوقات وسایل دکوری قیمت کمتری نسبت به هدیه‌های سازمانی الکترونیکی دارند. اما باید توجه داشته باشید که تاثیرشان هم می‌تواند تا همان اندازه کمتر باشد.

البته این مسئله بیش از هر چیز به مخاطب شما بستگی دارد. گاهی اوقات، هدایای تبلیغاتی غیر کاربردی، تاثیر مناسب‌تری داشته و نتیجه بهتری ارائه می‌دهند.

تاثیر و بازگشت سرمایه: نسبت مستقیمی بین هزینه‌های مارکتینگ و ROI یا بازگشت سرمایه وجود دارد. تصور کنید یک برند برای هدیه نوروز، به مشتریان نمونه خود یک لپ تاپ هدیه بدهد. بعد از این کار، آیا احتمال از دست دادن آن مشتری‌ها وجود خواهد داشت؟

در هدیه‌های دیجیتال شرکتی هم این مسئله صادق است. درست است که به اندازه خرید لپ تاپ هزینه نمی‌کنید، اما از آن‌جایی که مخاطب‌تان ارزش محصول را درک می‌کند، وفاداری بیشتری نسبت به برندتان پیدا می‌کند. (این نکته در لوازم تزیینی کمتر به چشم می‌خورد).

راه های بیشتری برای انتخاب بهتر وجود دارد

در این مطلب سعی کردیم تا جوانب مهم خرید هدایای تبلیغاتی دیجیتال را با شما به اشتراک بذاریم. ولی این همۀ ماجرا نیست و مسیرِ انتخاب بهترین هدیه، طولانی‌تر است.

برای همین، توصیه می‌کنیم که مقاله زیر را نیز در تکمیل توضیحات بالا مطالعه کنید. تجربه حس هفتم نشان داده که نرخ رضایت در مشتریانی که هر دو راهنما را مطالعه کرده‌اند، بالاتر است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا